Neobyčajná sobota 9. októbra 2010

   Chronológia a podstata ľudského života sa vo všeobecnosti dá vymedziť do niekoľkých etáp. Po narodení prichádza obdobie bezstarostného detstva, nasledované neskorším štúdiom a vzdelávaním. Neskôr sa jedinec zapája do pracovného procesu až príde doba zaslúženého odpočinku ukončená dávnym príslovím „ prach si a v prach sa aj obrátiš“. V období zväčša ohraničeným študentskou samopašou a koncom, dochádza k naplneniu podstaty nášho bytia: založenie si rodiny a vychovanie svojich potomkov.

   Keď v roku 1997 prišiel prvýkrát na brigádu do KHT nesmelý, iba 16 ročný študent SPŠS Peter Kálman, nikto s nás netušil, že to bude prvá lastovička, ktorá naruší dovtedajšiu štruktúru členskej základne v KHT pozostávajúcej zo zabehnutých pracovníkov rušňového depa. Pri jednej zo spomienkových debát „starších“ členov KHT o nedávnej minulosti a povinnej účasti v SZM, nám Peter prezradil, že on už nebol ani pionierom a že jeho „stranícka“ príslušnosť kvôli Zamatovej revolúcii skončila na pozícii: iskra. Tak vznikla prezývka, ktorú používa Peter dodnes – iskrička. A ako plynul čas, mladý študent ukončil strojnícku priemyslovku a svoje vzdelávanie si začal rozširovať štúdiom na SjF STU odbor - spaľovacie motory. Popri tomto sa aktívne venoval brigádnickej práci v KHT, keď svoj takmer celý voľný čas venoval láske k parným, ale hlavne dieselovým lokomotívam a ich motorom. Po ukončení štúdia na VŠ, si svoje vedomosti ostal prehlbovať pokračovaním v doktorandskom štúdiu. V súčastnosti pracuje na MD SR. Medzitým bol v roku 2005 zvolený ostatnými členmi KHT za podpredsedu klubu. V tomto období sa do jeho života začína začleňovať aj krehká študentka zdravotnej školy, pravidelne cestujúca vlakom na trase Banská Štiavnica – Bratislava. Spočiatku spoločné cestovanie vlakom sa neskoršie rozvíja do hlbšieho a vážnejšieho vzťahu, ktorý je po nástupe Alexandry (ako sa mladá dáma volá), do zamestnania v nemocnici na Kramároch korunovaný spoločným spolunažívaním v spoločnej Bratislavskej domácnosti. A v jeseni 2009 nám je po jednej zo spoločných brigád v KHT oznámený termín zmeny stavu nášho podpredsedu. Deň v ktorý sa mladý pár hodlal zmeniť svoj doterajší život, si stanovili na sobotu 9. októbra 2010.


... ani dopravná značka STOP! neodradila mladoženáča od svojho úmyslu. Čas staromládenectva sa nemilosrdne krátil...

   Pri následnej debate a strávení tejto informácie bola spontánne vyrieknutá myšlienka zúčastniť sa na sobáši, spojená s problémom dopravy celej členskej základni KHT. A keďže mladý pár spojila dokopy železnica, akým iným dopravným prostriedkom prísť na svadbu ako vlakom.


pár metrov pred vrcholovým tunelom si to M 131.1053 spoľahlivo šinie do stanice Banská Štiavnica.

   A keď už vlak, tak jednoznačne motorový vozeň M131.1053, s ktorým si mladoženáč prežil v KHT najviac. Preto pri plánovaní nostalgických jázd na rok 2010, a opätovnom uistení sa nášho predsedu o nezrušení termínu akcie s krycím názvom „ iskričkova svadba“, sme ŽSR požiadali o voľnú trasu do Banskej Štiavnice. Počas príprav na samotnú jazdu bol motorový vozeň umytý, slávnostne vyzdobený a pripravený na mimoriadnu situáciu. Boli vyrobené pôvodné smerovacie tabule označené názvom vlaku.


smerová tabuľa claku: SVADOBNÝ Ex - "Cesta za šťastím"

   Až nastal deň „ Dé“, pre niekoho obyčajná sobota, ktorú treba využiť na jesenné práce v záhradke, ale pre dvoch mladých ľudí deň vstupu do nového života... Pre nás ostatných členov KHT bol tento deň tiež niečím výnimočný, totižto za takmer 17 rokov sa poznáme oblečený iba v špinavých „belasníkoch“- montérkach, ufúľaný od oleja , šmíru a vazelíny, ale na túto akciu sme sa zišli čistučký vyparádený v sakách a „kostolnom“ oblečení.


členovia KHT, ako sa nepoznajú...

   Vlak dostal názov: „svadobný expres – Cesta za šťastím“, a cesta do Banskej Štiavnice prebiehala vo všeobecnom veselí ako býva zvykom na všetkých svadbách. Po príchode do cieľovej stanice prišiel do svadobného vlaku aj mladý ženích zo svojou nevestou. Nastalo nevyhnutné fotografovanie a zdokumentovanie mladého páru pri „svojom“ svadobnom vlaku.


symbolické pózovanie pred naštartovanou M 131.1053.

   Vo vlaku potom prebehlo odovzdávanie „cien“ mladomanželom spojených zo žiadosťou o urýchlené rozšírenie členskej základne KHT.


príkaz predsedu: Nepotrebné dosiaľ používané pômocky okamžite zničiť! ...aby sa nám členská základňa čím skôr rozrástla.

   Neskôr sme sa presunuli do historického kostolíka v Hodruši-Hámroch, kde prebiehal samotný sobášny akt. K mnohým novomanželským gratuláciám sa pridávame a prajeme mladomanželom všetko najlepšie v ďalšom živote, veľa radosti a lásky na ich spoločnej ceste za šťastím.

 
   Fotogaléria:
... ani dopravná značka STOP! neodradila mladoženáča od svojho úmyslu. Čas staromládenectva sa nemilosrdne krátil... pár metrov pred vrcholovým tunelom si to M 131.1053 spoľahlivo šinie do stanice Banská Štiavnica. členovia KHT, ako sa nepoznajú...
     
škodoradosť, najväčšia radosť, alebo čo Ti má byť lepšie ako nám... taká by to bola svatba bez parnej lokomotívy 422.0108? Keďže na tej reálnej prebieha stredná oprava, postačila aj jej sladká podobizeň. príkaz predsedu: Nepotrebné dosiaľ používané pômocky okamžite zničiť! ...aby sa nám členská základňa čím skôr rozrástla.
     
symbolické pózovanie pred naštartovanou M 131.1053. bonus vo forme nostalgickej fotografie, zachytávajúceho ešte nesmelého študenta SPŠS na lokomotíve 422.0108 v roku 1999. smerová tabuľa vlaku: SVADOBNÝ Ex - "Cesta za šťastím"
     


Článok a fotografie: KHT

TOPlist